Gladjente

Hei alle sammen! 😀 Jeg vet det har vært litt stille fra meg i det siste, og det kommer det til å være frem til tirsdag også. Da er det klart for siste eksamen, og jeg kan ta juleferie med god samvittighet. Dagens eksamen er ferdig og jeg skal feire med pepperkaker og ei god treningsøkt før jeg finner bøkene igjen 🙂 Blir så fantastisk godt å trene i dag, gleder meg til å la hodet hvile og bare bruke kroppen. Dagens økt kommer til å se slik ut:

Knebøy 5 x 3

Militærpress 5 x 3

Pullups 4 x maks

Pendlay rows 5 x 3

Sidehev 12 x 3

Da ligger alle treningsdagene mine nedover her, og som dere ser er det ikke mange øvelser som skal gjøres på hver økt. Øktene mine er derfor kortere enn før med dette nye opplegget. Men etterhvert som det blir tyngre kommer jeg til å trenge lenger pause mellom hvert sett, for det kommer til å bli tungt 😉 Det er akkurat sånn jeg liker det, go hard or go home! Det er fredag, 4 dager til juleferie, pakke fra både iherb og noridic nutrition er i posten og det SNØR her i Trondheim! Happy times 🙂 


Ønsker dere alle en fantastisk fredag! 😀

23 kommentarer
    1. digg med tidlig juleferie da:D heldiggris!
      Jeg lurer på en ting med tanke på styrketrening! Jeg har hatt en god vektnedgang ved gåturer ol. og begynte for 2mnd siden å trene styrke 4 ganger i uka. men jeg føler jeg bare blir større?! lårene mine er blitt ganske store i forhold til det de var. jeg vil jo bli stram naturligvis, men ikke større:/ er det noen styrkeøvelse man bør fokusere mer på og noen man bør unngå om man ønsker å bli mindre? evt. ta lettere vekter? utskeielser i matveien er ikke en grunn til at jeg har blitt større, har kjørt samme kaloriinntak i 6mnd.
      hadde satt veldig pris på svar:D

    2. Kan du plis skrive et innlegg, om hvorfor puppene dine ikke forsvinner ? og er de farlig å trene så hardt når du er ung (15år) ? – prøver å trene, men når jeg først trener, blir det avogtil bare kose trening.. er vell fordi jeg trener med venninnene mine på trenings arrangemang : ) menmen .. får god insperasjon hos deg ! :):)

    3. Hei 😉 Håpe du har ein fin fredag =)
      Kom litt snø her å idag.
      Koss funke programmet hittil da???

    4. Hei Superwoman !
      Jeg elsker bloggen din og jeg trener mye selv. Jeg er mest glad i kondisjonstrening og spinner hver dag, gjerne en dobbeltime. Sånn dann og vann trener jeg styrke og jeg vet at jeg burde trent mer, men jeg får ikke noe “svung” på det. Nå har jeg sett på endel bilder av deg og andre veltrente kropper og jeg må si at en veltrent rygg og et veltrent skulderparti/brystparti er fint nå du pynter deg i ermløse og utringa kjoler. Gi meg gode øvelser for overkropp er du snill 🙂

    5. Jeg ELSKER bloggen din, det er skikkelig motiverende å se hvor hardt du står på! Du er en av de som har inspirert meg til å endelig komme i gang med trening, VELDIG på overtid.. Har du noen “igangsetter-tips?” Motivasjonen er på plass, og det er dyktige trengingsinstruktører der jeg trener, men jeg lurte på om du kunne kommet med noen tips til hvordan jeg burde spise nå i begynnelsen, før og etter trening? Og hvor ofte bør jeg trene i begynnelsen? Fokusere mest på kondisjon eller styrke? Er 23 år gammel, lett overvektig, (BMI på 26). Vet at det er vanskelig å svare på, men du kan jo evt lage et blogginnlegg om hvordan DU trenet når du først satt ordentlig i gang? 🙂
      Setter pris på alle former for tilbakemelding 🙂

    6. Hei Nora!
      Fant bloggen din kjempetilfeldig (søkte faktisk i Google etter hva det står på kabler som transporterer trykknivå). Faktisk!
      Og så tok det nesten ett minutt før jeg fant ut at jeg må lese din blogg fast 🙂 Du virker utrolig kul! Og til å være så ung og allerede har kommet så langt i treningen, har du et godt forsprang på mange andre damer. Gleder meg til å teste ut øvelsene dine – og spesielt maten!
      Keep on posting! Og alltid ekstra gøy med bilder. Skulle ønske du kunne skrevet litt mer rundt hvert bilde du la ut. Du har et bilde av ei flott dame som står på en båt, hvis jeg ikke husker feil. Hvem er det, for eksempel? 🙂
      Hilsen din nye faste leser Irene, 23 år, på vei mot konkurranse!

    7. Jeg får ikke til den eggflushen din!! Er elendig på å lage mat, så sikkert derfor. Hvordan lager du den? Koker du eggene først?? Hvor mange minutter? Hvis jeg gjør det får jeg bare klumpete flush, aldri kremete liksom.

    8. Til Jente: Eggflushen vil jeg tro er pisket, som marengs. Bare ta eggehviter i en ren bolle, og pisk i vei med håndmikser :))

    9. Hei, jeg får god inspirasjon på bloggen din og har flere ganger kunne tenkt meg å gjøre de øvelsene du skriver du gjør. Setter veldig pris på det. Men kunne du ha laget en demo på video eller bilde eller noe på hvordan man gjør de forskjellige øvelsene. Aner f.eks. ikke hva militærpress er.
      God helg!

    10. Jente: Ja, du pisker rå eggehvitter 🙂 Sammen med noe søtt, som sukrin eller sukrinmelis eller noe sånn, hvis du vil ha det sunt. (Husk når man var yngre, og lagde eggedosis med sukker og egg?) Ingen eksakt tid, men noen få minutter?, det kommer an på hvor god mikser du har.
      Det er enklere og skille plommen og eggehvitten hvis eggene er romtempererte.
      Forresten er det godt med eggeFLUFF (ikke flush ;), som har stått litt i fryseren, så blir det som en liten is!

    11. Vedr. iherb. Har du opplevd å ikke motta forsendelser derfra? Jeg fikk nettopp en pakke stoppet og returnert. Vet du noe om de sende den på nytt?

    12. Maja: Trener du tung styrke vil nødvendigvis musklene dine vokse. Men du vil jo også bli strammere slik du ønsker, og etter min mening er ingenting finere enn stramme og flotte lår!
      🙂 : De forsvinner ikke fordi de er av plastikk 😀 Det er ikke farlig å trene nei, men det er viktig at noen viser deg korrekt teknikk på øvelsene 🙂
      Martin: Det funker bra så langt! Ha en fin kveld 🙂
      May: Tusen takk for det! Skal komme med eksempler jeg 🙂
      Miriam: jeg skal komme med et “komme igang innlegg” snart! bare å følge med!
      Irene: Så hyggelig å høre 🙂 Hehe, den dama på båten er meg! Hvis der er noen andre enn meg på bildene skriver jeg alltid det under bildet 🙂
      Jente: De skal piskes rå ja! Ferdig mikset på ca 2 minutter – eggehvitene skal være så stive at du kan snu bollen på hodet uten at de faller ut 🙂
      Line: I fix! tar med meg kamera på trening en dag 🙂
      Ingvild: Tusen takk for det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg