Changes

Hei dere 🙂 Det er mandag igjen – ny uke med nye muligheter! For min del betyr det et nytt treningsprogram, og den første økta blir litt senere idag. Gleder meg! Jeg har alltid fokusert mye på volumtrening med mange repetisjoner, og hatt god fremgang på denne måten. Derfor har jeg også holdt meg til denne typen trening, men en “if it ain’t broke – don’t fix it ” mentalitet. Derfor er jeg heller ikke spesielt sterk, selv om jeg liker å innbille meg at jeg er Pippi Langstrømpe 🙂  Nå blir det altså en helt annen type trening, jenta skal bli sterk! Strong is the new skinny vet dere 😉 

Det er ikke bare antall reps og sett som trenger variasjon, men spillelista må skiftes ut ofte også! På trening er musikk utrolig viktig for meg, og det er uaktuelt å trene om jeg ikke har batteri på ipoden 😉 For cardiotrening liker jeg å høre på typiske gladlåter, men når det kommer til styrketreninga trenger jeg noe annet. Da må jeg ha musikk som gjør meg gira, og har mer trykk i. Musikken setter meg i en slags transe hvor jeg ikke tenker så mye, men bare løfter. Under kommer et par av favorittene nå om dagen, og spesielt Guetta & Avicii låta. Love it!

Styrke: 

Cardio:

 

Hva slags musikk hører du på når du trener? 

23 kommentarer
    1. Kjære fantastiske Nora, tusen tusen takk for at du er en så super inspirasjonskilde og ett skikkelig forbilde! Har jeg problemer med treningslysten er det bare å klikke seg inn på siden din så kommer treningsmotivasjonen fort tilbake! Strong is the new skinny <3

    2. Åshild: Youtube mp3 converter 🙂
      Silje: Så herlig å høre! Ønsker deg ei flott uke 🙂
      IIj: Jeg går siste året på bachelor i økonomi på Trondheim Økonomiske Høgskole 🙂

    3. Lykke til med nytt treningsprogram, og tusen takk for musikken du la ut! Har du mer på lager? Hihi, digget musikken, vi har akkurat samme musikksmak 🙂 Jeg liker også musikk med trykk i når jeg trener litt mer heavy, for da fokuserer jeg ikke på noe, akkurat som du sier – bare løfter. Mens når jeg går eller jogger, liker jeg glad musikk med høyt tempo, slik at jeg jogger eller går fortere, digger det! Hadde vært super om du hadde lagt ut enda mer musikk som du hører på, og igjen – takk! Nå har jeg masse ny musikk å legge til 🙂

    4. Hei hei 🙂
      Hva går det nye prøgrammet ditt ut på? Større muskler? Mer fokus på noen muskelgrupper? Nyskjerrig serru 😉 Ha en flott dag videre 🙂

    5. Bruker mye av samme musikk som deg. Det viktigste er at musikken har mye bass og trøkk! Metallica er også bra treningsmusikk. Prøv en kardioøkt etter “Enter Sandman” og jeg lover deg bånn gass hele veien ;p

    6. Du burde prøve å lage havregryn vaffler, det eneste du trenger er å ta havregryn i en bolle med vann & la det trekke inn i noen få min og stek det på vanlig måte i et vaffel jern:-) Man kan ha det i frysern og hvis man varmer det opp i en ovn på varmluft så blir de sprøe:-) Kjempe lett og mettende:-)

    7. Hi Nora!
      I’m 28year girl from Finland and
      I’m addicted to your blog! Unfortunately, I have no chance to understand Norwegian, but I’m using google translater instead :). At first I translated your writings into Finnish, but the language was so horrible so I started to translate it to Swedish, which I can also tolerable understand .
      I’m also planning to participate to fitness contest next spring(bikini class) and your blog gives me so much motivation!! Especially your conscientious eating habits, which I’m struggling with. I’m hoping, that when I will start hopefully my diet next month, I will have strenght enough to stick with it! I can’t buy anything “forbidden” to my house, or else it will end up to my mouth – sad but true. Otherwise I eat very healthy.
      How did you find your “bad moments” during your diet, and how long did your diet lasted? I’m going to have my own probably 18 weeks and I have about 10kg to go..
      I wish you all the best and would not mind if you write in English every once in a while… 😉
      -Katri-

    8. Takk for bra sangtips:)
      Vil du skrive hvordan øvelser du gjør for de forskjellige muskelgruppene denne uken?:) Trenger litt tips til nye øvelser! 🙂

    9. hei nora! jeg har begynt å trene igjen nå (har hatt en pause på 4 måneder, før dette trente jeg en 2-3 ganger i uken av og på).. har fått treningsprogram og føler jeg er kommet godt i gang! mitt spørsmål til deg, hvor lang tid tror du det tar før jeg begynner å se resultater? veier 70 kg, trener 3-4 dager i uken og da går det i spinning, sykling og styrke (frivekter, slynge osv).
      treningsveilederen min mente det kanskje kunne gå 2 måneder før jeg så resultater, hva tror du?

    10. hei:) Vil bare begynne med å si at du ser stunning ut!! Jeg ahr selv trent styrke lenge, men variert og blitt forvirret av hva jeg burde forholde meg til når det kommer til antall reps osv. Målet mitt er å være smidig men sterk…… da er de vel få reps og tungt man skal forholde seg til???

    11. Halloen 🙂 Flink du er!
      Jeg hører på mye dubstep og drum n bass når jeg løfter, i tillegg til noen hip hop låter som gir meg tro på meg selv og litt ekstra selvtillit.
      Woo Boost – Rusko
      Kill Everybody – Skrillex
      Spitfire – Prodigy
      ILL – Chasing Shadows
      Do it like a dude – Jessie J
      Like a boy – Ciara.
      Alle disse sangene er virkelig mine batterier for tiden, og de gir meg en litt aggressiv transe, om du skjønner. Hør hør 🙂

    12. Likte veldig godt Avicii remixen!
      Et veldig bra program for og laste ned musikk. Programmet heter “Songr” Du finner det meste av all slags musikk+ Du kan laste direkte ned fra youtube 🙂
      Ellers har jeg et par sanger jeg vil anbefale, kan hende du har hørt dem.
      Maino – Hustle hard
      Rev Theory – Hell yeah
      TANTRIC- Down and out Den er helt fantastisk og trene til!
      Showtek- We speak music
      Kanskje min smak, men det er verdt og prøve ut! 🙂 Ellers er bloggen sykt bra. Imponerende og se fremgangen av treningen din!
      Mvh

    13. Hei Nora!
      lenge siden sist vi utvekslet mail! 😉 grattis med din fremgang og tredje plassen du fikk i (stavanger open?), og ett flott innsats i NM… dette er jo bare den første gangen du er med! tenk deg hvordan det blir neste år! og neste etter det?… 😀
      btw, kanskje du ikke husker, men har fulgt rådet dit om å trene på studio! 😉 og når æ kommer i nærheten av kondisen din, så håper jeg vi tar oss noen cardio trening ute (må være i sommer i såfall) 😉
      ok… her kommer noen musikk som jeg trur kommer til å elske! (for trening ihvertfall) 😉
      Pendulum – The Vulture —–> youtube.com/watch?v=Ws__HZ9XXaU
      Skrillex – First of the Year —-> youtube.com/watch?v=2cXDgFwE13g (kul video)
      andre:
      Pendulum – Crash —–> youtube.com/watch?v=kY4fWhgabIQ&ob=av2n
      kanskje ikke for å trene, men for en go latter! 😉
      dette må sees: –> youtube.com/watch?v=weBLEX8qBAI&feature=related
      Håper du (go andre) liker de!…
      -B-

    14. Fantastic website you have here but I was curious about if you knew of any
      discussion boards that cover the same topics discussed in this article?
      I’d really like to be a part of online community where I can get suggestions from other knowledgeable people that share the same
      interest. If you have any suggestions, please let me know.
      Kudos!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg