Snickers Cupcakes

Selv om jeg spiser hva jeg vil i helgene, så spiser jeg ikke bare usunne ting. Man er hva man spiser, og jeg føler meg faktisk som dritt hvis jeg kun spiser dritt en hel dag. Derfor liker jeg å ha en god kombinasjon av sunt & usunt i helgene, og passer alltid på å få i meg de viktigste næringsstoffene. På vei hjem fra jobb i natt kjøpte jeg  Litago Boller, og de var dødsgode! Det satte i gang lysten til å bake noe selv, så i dag ble det muffins med smak av peanøtt og sjokolade 🙂 De ble kjempeode og ikke minst sunne.Jeg elsker når jeg kan få i både pose og sekk 😀  Jeg får aldri baksten min til å se spesielt digg ut, men hovedsaken er jo at det smaker godt 😉 Og det gjorde disse!

 Oppskrift:

1 scoop Whey Gourmet Peanutbutter Chocolate

2 eggehvitter

10 gram mandelmel

5 gram pofiber

1 ts fiberfin

80 gram mager kesam

1 ss organisk kakaopulver ( kan erstattes med 100% kakao)

2 ts steviapulver ( kan erstattes med annen søtning)

ca 0,5 dl vann


Bland alt det tørre i en bolle før du tilsetter mager kesam og vann. I en ny bolle pisker du eggehvittene, og vender de forsiktig inn røra. På den måten blir røren luftig og god. Fordel så røren utover i 12 små muffinsformer, og stek i ovene på ca. 170 grader i 15 minutter.



Mens de står i ovene lager du glasuren. 1 eggehvitte piskes sammen med 1 ss raw kakaopulver, 2 ss sukrinmelis og noen dråper Stevia English Toffe. Fordel utover muffinsene, sett de i kjøleskap en liten stund – og NYT!  De ble skikkelig gode, men jeg anbefaler å bruke muffinsformer av silikon. Hvis ikke ender du opp som meg, med hele trynet inn i papiret for å få meg meg alt 😉 

Ønsker alle mine lesere en herlig lørdagskveld 🙂 

22 kommentarer
    1. Ikke vits å bruke raw kakao når du steker ting 😉 Da ødelegges jo mange av næringstoffene uansett. Bare et lite tips, ettersom raw kakao er dyrere enn vanlig 🙂 Ellers er det jo supert å ha det i glasuren da:D Ha en flott helg videre Nora! Du er et stort forbilde og jeg har følgt bloggen din helt siden du begynte med styrketreningen for alvor 🙂

    2. Hei! Har lest bloggen din en stund, og den er virkelig motiverende! 😀
      Har bare et spm. Det har ikke noe med dette innlegget å gjøre, men jeg spør uansett;
      Jeg går ut i fra at i “bransjen” din så tar dere en del kosttilskudd, også lurer jeg på om det også er noe doping i “bransjen”? Altså, hva som er doping, og hvordan dere ser på det? 🙂

    3. Nam 🙂
      Men en ting jeg lurer på… hvorfor bruker du aldri sukker i noe? Det er jo ikke noe farlig å spise sukker akkurat… og hvorfor bruker ikke du vanlig kakao? Kakao er jo sunt, så hvorfor er raw kakaopowder et bedre alternativ? 😉

    4. å, de hørtes god ut 😀
      foresten så er bloggen din skikkelig motiverende og du er et skikkelgi bra forbilde 😀 jeg er bare 16 og har begynt å styrketrene i det siste, har blitt skikkelig inspirert og mye av inspirasjonen er blant annet hentet herfra 😀 du er så flink

    5. Kan du skrive om produktene du bruker? Kosttilskuddene altså. Hva er det og hva bruker du det til? Hadde vært supert om du gjorde det 😀

    6. Jeg spiser sunt og trener ofte, men når jeg først skal kose meg, baker jeg skikkelige muffins. Det smaker jo så mye bedre med ordentlige, naturlige råvarer 😀

    7. Hvorfor skriver du aldri om kostholdsproduktene du bruker? Er det fordi du kan for lite om det? 🙂 Har virkelig kroppen godt av alt dette kunstige tilskuddene som brukes? Jeg mener i lengden så vil jo kroppen reagere på det. Jeg mener ikke deg spesielt når skriver dette, men generellt kvinner som driver med bodyfitness. Det er jo off season diett og egen diett man skal ha før store konkurranser. Kroppen som du også skriver i flere innlegg endrer seg, og det er jo ikke så rart. Og da vil jo også fettprosent øke. Det kan jo i noens øyne føre til feks. spiseforstyrrelser osv. De har liksom det målet for øye å se “perfekt” ut året rundt og når brått konkurransen er over, må man spise mer. Kroppen går jo fra å være “tynn” til mer normal og brått så legger man på seg litt mer enn det man vil. Og det blir nesten som en ond sirkel som kroppen ikke har godt av… Også skal man slutte med dette etterhvert. Hvordan vil kroppen reagere da? Og jeg har ingen aning..men har hørt det at det er mye rart i bodyfitness miljøet, blant annet doping, folk som ikke har så veldig stor peiling på det de driver med. Synd noen jenter kommer over dette. Da mener jeg ikke deg Nora:)
      Har bare veldig mye sprm rundt dette og er nysgjerrig! 😉 Stå på videre!!

    8. Morsomt å lese bloggen din og se bilder!
      Startet med skikkelig trening for 1,5 år siden (har aldri trent før), så er nå i mitt livs beste form. I en alder av 28. Har hvertfall triplet tyngden i de fleste styrkeøvelser. Moro når en begynner bli fastere. Har trent mye sykkel- for jeg syntes det er så gøy, men vil gjerne trene mer styrke, og trappe litt ned på kondistrimmen. Der kommer du inn i bildet 😉
      Spiser litt mer enn jeg gjorde før, så har derfor ikke gått noe ned i vekt (er 175 og veier 62kg). Var ca 59kg før jeg startet. Men man ser jo bedre ut uansett når en trener! Matinntaket kan variere en del, og jeg er veldig glad i søtt. Vil gjerne ha tips for å dempe søtsuget 😉
      Du er inspirerende og søt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg