Lunsjtid

Det er eksamenstid og jeg tilbringer maaaange timer om dagen sittende på lesesalen. Da er det viktig å ha noe å se frem til, sånn at dagen blir bedre 🙂 Jeg ser frem til lunsj hver eneste dag, fordi jeg lager meg herlige matpakker dagen før. De er sunne og tar veldig kort tid å lage, akkurat som jeg liker det. Dagens matpakker er salat med stekt svinekjøtt pluss en hel haug med isberg, agurk, tomat, paprika og rødløk. Jeg har brukt tacosaus som dressing – det er så godt! Neste matboks er wokgrønnsaker med stekt svin igjen, men med annen type krydder. Da blir smaken helt annerledes, og jeg blir ikke lei 🙂 Skyr og frukt er perfekt som mellommåltid, og te er jeg avhengig av! Under ser du den nye favoritten min – Pukka Vanilla Chai.

Viktig med gode matpakker sånn at jeg har energi gjennom hele dagen! Så skal resten av energien brukes på trening ikveld, og det blir godt. Elsker å få brukt kroppen etter å ha sittet i ro på en stol hele dagen. Bryst og skuldre skal trenes på Kaliber før sofaen kaller og det kan bli kveld. Økta i kveld kommer til å se ut som oppsettet under, og jeg kjenner allerede at jeg gruer meg til 84 (!) sidehev! No pain – no gain 🙂

  • Skråbenk m/manualer 4 x 15-20
  • Brede dips 4 x Failure
  • Cablecross 7 x 12
  • External & internal rotation 2 x 15
  • Skulderpress med manualer 4 x 15-20
  • Upright rows 4 x 12-15
  • Sidehev 7 x 12

Hva skal du trene i dag?

32 kommentarer
    1. Så gode matpakker! Jeg må definitivt bli mye bedre på å lage meg det! :b
      Idag blir det 1 time corebar + ca 1 time styrke 😉

    2. Herlighet så flink du er! Vanilla chai er min favoritt også, selv om det går mest i kaffe på lesesalen;p Jeg skal trene mage og armer i dag og litt kardio 😀

    3. Viktig å ha noe og se frem til når man sitter dagen lang på lesesal med økonomilesing:) Kjenner til det!
      I dag skal jeg trene rygg og biceps! 😀 Og har akkurat fått i meg salat med egg, skinke og litt pasta 🙂 klar for en deilig økt!

    4. Hei Nora, bloggen din er veldig inspirerende og motiverende. Jeg har akkurat begynt å trene med vekter, er i min 7 uke nå, og jeg synes dette er kjempe gøy. I dag er det bryst trening, min favoritt 🙂
      Ha en fin dag 🙂

    5. Bra med litt matpakkeinspirasjon, jeg har begynt å få litt struktur på det selv og merker hvor bra det er for magen og økonomien 🙂 Så stilig design du har fått deg forresten!

    6. Jeg ser du tar en del repetisjoner, type 12-15. Hva er grunnen til det? Jeg trodde det var bedre med færre type 8-10 og heller tyngre?

    7. Matpakkene så utrolig gode ut ! Bedre enn boksene med tunfisk jeg må drasse med meg på skolen… Akk, kom tilbake økonomi!
      Urolig fint design også forresten 😀
      Kos deg masse på treninga i kveld, her er det bein som står for tur 🙂

    8. I dag hadde jeg egentlig planlagt å løpe intervaller og ta ei styrkeøkt, meen så skal vi ha personalmøte på jobb, så det blir bare intervaller :c Men i morgen, DA blir det styrketrening : D

    9. Skal kjøre bryst og skuldre sent i kveld! 🙂
      Prøvde oppskriften diin på Funlight gele og gjett om det smakte! Tror det blir en lifesaver i ukedagene når jeg vil ha noe søtt og godt 😀
      Tusen takk for tips!

    10. Her ble var det Mage/Rygg økt. Var syyykt godt 😀 Så nå gleder meg meg bare til Bein økt i morgen!
      Nå skal jeg wokke hvalkjøtt, og lage mat til i morgen 😀 Blir litt inspirert av lunsjen din i dag, så blir nok en laks/rekesalat eller to ogsså 🙂
      Håper du har hatt en fin dag 🙂

    11. Du er så inspirerende! Jeg begynte med et nytt styrkeprogram for fire uker siden og både ser og føler stor forskjell allerede. Var tidligere en av de jentene som trente kardio på mølla hver eneste dag uten at kroppen forandret seg radikalt av den grunn. Med en gang styrketreningen kom inn i bildet, ser jeg virkelig STORE forskjeller! Det er kult 🙂 I dag skal jeg ha hviledag etter å ha trent mye og hardt i det siste. Har den beste samvittighet 🙂

    12. Når du kjører mange reps på en øvelse- altså 12-15 reps, kjører du da med lette vekter? Hvor tunge manualer bruker du f.eks når du kjører skulderpress med 12-15 reps og 4 sett?

    13. Thea: Jeg trener etter et volumprogram for tiden – derfor har jeg mange repetisjoner 🙂
      Jente: Det kommer an på hva du ønsker med treningen din! Veldig enkelt og generelt forklart vil færre reps gjøre deg sterkere, mens mange reps gir volum 🙂
      Cecilie Lykke: Den på bildet synes jeg er søt nok i seg selv, men mange ganger har jeg noen dråper Stevia i teen min 🙂
      Nina: Så utrolig digg å høre! Kjør på med trening og KOS deg med vektene! 🙂
      Madde: Ja, det gjør jeg 🙂 Eller dvs, jeg kjører så tungt jeg får til på det antall repetisjoner jeg skal ha. På skulderpressen er det 12,5 eller 15 kg jeg bruker 🙂

    14. Takk for svar!:-) Mente du forresten 12, 5/ 15 kg tilsammen eller 2 manualer med 12, 5/15 kg på hver?
      Stå på! Du gjør en strålende jobb!:-)

    15. Elsker bloggen din, gjør at jeg ser på trening som en gøy ting i stedenfor et slit 🙂
      men kan du ikke legge ut en video av mageøvelser? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg