Ny mageøvelse!

Jeg vil og SKAL få bedre magemuskler, og derfor liker jeg å prøve nye øvelser for magen. Av en eller annen grunn blir jeg fort lei av mageøvelser å varierer derfor mye på de! Det hjelper desverre likevel ikke å trene mage til den store gullmedalje hvis du vil få frem sixpacken – da er det fettprosenten som må reduseres. Tenk derfor nøye over hva du putter i munnen hvis synlige mageruter er drømmen 🙂

 Etter å ha spurt på Facebook-siden min fikk jeg et tips om en ny øvelse som jeg bare måtte prøve i dag. Og den SVEI! Jeg kjørte 5 x 8 repetisjoner og jeg har vondt langt inni magen min nå. Hurra 😀 Ettersom det var første gangen jeg kjørte øvelsen ble ikke utførelsen helt perfekt, jeg skulle hatt strakere bein på vei opp. Litt mindre knekk i knærne til neste gang jeg kjører denne med andre ord. Hvis du klikker her får du en grundig videopresentasjon av øvelsen, eller så kan du bare se på mitt uperfekte forsøk under 😉 Jeg liker spesielt slutten på denne filmen!

Har du prøvd denne før? 

22 kommentarer
    1. håper du kan skrive om mange forskjellige mageøvelser ;D
      og hvordan få en fin six pack.
      digger bloggen din!

    2. Så fin og inspirerende blogg=) Hit må jeg mer!
      Lurer på noe, eller er ute etter noen tips egentlig. Vet ikke om du svarer på sånt, fant bloggen din nuh!…men prøver
      Jeg har trent jevnlig (3-4ganger i uka) på et treningssenter nå i to år. En blanding av kondisjon og styrke, merker forskjellen på både utholdenheten min og styrken min og det er selvsagt kjempegøy!
      -men, jeg har nå måtte melde meg ut pga. av at jeg er nødt til å spare inn der jeg kan en periode nå.
      Det jeg derfor lurer på er; hva skal jeg gjøre nå? Jeg jogger (en time) 2 ganger i uka, men synes det begynner å bli litt kjedelig samtidig som jeg gjerne vil beholde/øke styrken min. Kunne godt tenkte meg å investere i noen vekter/småapparater men har du noen tips om hva i såfall. Evt. et treningsprogram for hjemmetrening.
      Jeg synes det er spesielt vanskelig å motivere meg for en styrkeøkt i min egen stue, føler nå at jeg ikke får noe ut av den og at det bare blir litt løft/hopp her og der uten noe mål.
      Dette ble en lang kommentar.
      Hadde vært kjempebra med tips til hjemmetrening, litt hard-trening, nå på vintern!
      Vimsa

    3. Hei, Nora!
      Hvilke/hvilket proteinpulver bruker du? Jeg har lyst til å bestille over nett, men det er jo en eneste stor jungel…

    4. Iisj! Denne har jeg hatt på programmet mitt.. den er tuuung! Kan også gjøres i slynge! liker den best i slynge, har ikke helt kontroll over ballen bestandig :p

    5. Jeg hadde den øvelsen i et av de tideligere programmene mitt, men gikk aldri så langt tilbake som du gjør her 🙂
      I starten sleit jeg veeldig med denne øvelsen, men det kom seg raskt:) Kanskje jeg skal begynne med den igjen ?:)

    6. Trenger litt hjelp til skulder øvelser, har du tips til tre øvelser som virelig gir resultater og svir godt? 😀

    7. Hei 🙂 Jeg lurte på noe jeg har tenkt på veldig ofte. Jeg er litt overvektig og prøver og gå ned et par kilo før sommeren 2012. Jeg er 17 år, og trener kanskje 3 ganger i uka. Jeg har kunne trenet mye mere men det SKAL bli. Jeg spiser normalt sunt vil jeg si. Tunfisk, salater, osv.. Men det var en ting jeg lurte på.. Jeg er veldig glad i pepsi max og kan gjerne drikke det vær dag.. Men i det siste har jeg greid å holde meg unna i en hel uke. Er det galt i å drikke det? Er det noe som gjør at det kan ødelegge for vekttapet? Fordi det er jo ikke kcal i, men kanskje mange andre rare stoffer?
      Du er en stor inspirasjon og jeg gleder meg til å se resultater på meg selv. Idag skal jeg ta bilde og om to måneder skal jeg ta nytt og se om det er noen forandring. 🙂
      stor klem og all cred til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg