Mandag & Motivasjon

Som jenter flest er jeg opptatt av hvordan jeg ser ut. Dette gjelder ikke bare på dansegulvet, men også på trening. Hvis jeg synes jeg ser bra ut, så føler jeg meg plutselig mye bedre med megselv. Dette gjør igjen at jeg presterer mye bedre også! Jeg kan virkelig ikke å danse, men hvis jeg føler meg som en million så er jeg the dancingqueen hele natta lang. Akkurat det samme gjelder på trening. 

Hvis jeg kommer på trening usminket i ei stor og gammel tskjorte vet jeg på forhånd at økta blir dårlig. Hvis jeg derimot ser litt fresh og føler meg on top of the world blir økta bra! For meg ligger det utrolig mye motivasjon i å SE at musklene mine jobber. For hver gang jeg tar en repetisjon tenker jeg at jeg tar et lite skritt i riktig retning, og pusher meg selv litt lenger. Hvor motiverende er det å gjemme bort kroppen ved å trene i ei tskjorte 5 nummer for stor? Da se jeg jo ingenting, verken muskler eller blordårer! Vet vi alle er forskjellige – men for meg er iallefall dette utrolig viktig! 🙂


Føler meg bra – løfter bra!

Men dette betyr ikke at jeg ser likedan ut når jeg drar fra gymmet som når jeg kom. Når jeg er på trening så er jeg på TRENING, og da skal det jobbes og slites! Når det blir tungt både svetter jeg og peser som bare juling. Jeg er på trening for min egen del og ingen andres, og har 100% fokus hele økta. Train hard or go home 😉 

31 kommentarer
    1. Enig i det, men for min del er det motsatt- hadde jeg trent i en så trang topp som du hadde jeg rett og slett følt meg uvel. Så derfor blir det t-skjorter, ikke fem-nummer-for-stor-t-skjorte, men en som ikke er så altfor syltrang :p Heldig er du som kan vise frem kroppen din!

    2. Helt enig, Nora! Jeg synes det er absolutt best å trene i singlett. Men på NTNUi der jeg trener blir man uglesett dersom man trener i singlet i styrkerommet, derfor tør jeg ikke. Kjenner ei som fikk streng beskjed om at neste gang hun kom, da måtte hun ha T-skjorte! Det er visst på grunn av hygienehensyn… Teit!

    3. Du har så kjæmpesøte bollekinna <3 Synes man sjer så my sunnar ut når man har det:) Ha en flotters dag på gymmet. Det ska æ ihvertfall. Train hard or go home! 😉

    4. Sånn er jeg og! Mange som ser rart på meg når jeg noen gang drar opp armene når jeg f.eks trener benk, men jeg elsker når blodårene popper fram og det gir så mye ekstra motivasjon 🙂

    5. Det er absolutt viktig å føle seg fresh! Om det også går på utseende eller bare følelsen generelt varierer mye for min del, men det er viktig å føle seg BRA!
      Elsker den tightsen din, vil haaaa… 😀

    6. Det er så sant!! Før trente jeg i store t-skjorter..følte meg IKKE komfortabel i singlett.. Nå er det omvendt! Ser man bra ut, føler man seg bra, og gjør det bedre! Du ser helt utrolig bra ut Nora 🙂 (har lyst på sånn tights du har på bildet.. råsa!)

    7. Vet godt hva du snakker om! Elsker å føle meg litt ekstra fin på trening, men det gjør heller ingenting om jeg ikke gjør det, og det er litt deilig at det funker begge veier 🙂 Men man skal aldri se lekker ut på vei hjem, da har du gjort noe helt feil! 😀

    8. Amen 🙂
      I dag byttet jeg treningssenter fordi jeg på Spenst, som Ida Karloine nevnte, også ble bedt om å bruke t-skjorte. Fytti, ble egentlig ganske sin når hun ansatte kom bort der jeg stod og pumpa til mitt eget speilbilde! Man vil jo se at musklene jobber! Man ser jo tross alt ike på tv med et ullteppe over hodet.. 🙂

    9. Du er sinnsykt pen Nora! + du gir meg motivasjon, pga. bare det at du er deg selv, og har så sinnsykt mye motiasjon og glede i deg! thumbs up 😉

    10. Hei Nora!
      Er innom bloggen din flere ganger om dagen! Tusen takk for at du deler alt med oss! Jeg må bare spørre. Har du noen tips til hvordan jeg kan få opp energi nivået? Jeg spiser sunt, og trener hver dag (selvfølgelig fridager innimellom), men sliter med at jeg alltid er sliten. Takk på forhånd 🙂

    11. TP: Tusen hjertelig takk for det 🙂
      Marius: Det får du kjøpt på Kaliber eller på http://www.nordicnutrition.no
      Kristine: Så utrolig hyggelig å høre! Tusen takk skal du ha 😀
      Vera: Pass på å få nok mat og søvn! I tillegg et det viktig at du får i deg alle vitaminer om mineraler, gjerne via et tilskudd. Hvis du stesser kan du også fort bli sliten, så prøv å kvitt deg med faktorer i livet som forårsaker stress. Håper det hjalp og at du får energien tilbake 🙂

    12. Helt enig 🙂 Desverre er det ikke lov å trene i singlet der jeg trener. De selger det, men ikke lov å trene i det. Latterlig spør du meg.

    13. Jeg lurer på om at de jazzbuksene fra Better Bodies ikke har alt for mye sleng? Ser de fint ut på de som er lave?

    14. Selv om jeg ikke synes damer som får veldig markerte muskler er deiligere enn en veltrent kropp uten markerte muskler, så synes jeg det er flott å se at du gjør det du vil og ikke bryr deg om negative kommentarer!
      Fantastisk utseende nå, og veldig søt på bildene som var noen år gamle.

    15. Haha, very true! 😉 Du er jo nydelig uansett, men man må selv føle seg fresh for å prestere som best! Og det er ekstra pump å se musklene jobbe =) Ha en super uke, Nora 😀

    16. Hei Nora!
      Jeg synes bloggen din er veldig inspirerende. Jeg driver med en veldig hard sport som krever muskler og kondisjon (roing) for å ikke snakke om å være mentalt sterk.
      Du gir virkelig motivasjon til å pushe og bygge muskler : – )
      Hilsen fast leser!

    17. Heeelt enig! Forresten så sjer neglan din fantastisk ut! Har dem virkelig holdt sæ så godt siden konkurransen?
      Fortsett sånn som du gjør, du e virkelig en stor inspirasjon! 🙂

    18. Herregud, du er drømmedamen! Kunne ikke vært mer enig med det du sa over, pumpen gir ekstra giv under treningen.
      Vil du gifte deg med meg?

    19. Hey there would you mind letting me know which web host you’re working with?

      I’ve loaded your blog in 3 completely different web browsers and I
      must say this blog loads a lot quicker then most. Can you
      suggest a good hosting provider at a honest price? Cheers, I appreciate it!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg