Før-under-etter

31.10.2011 - 09:42 18 kommentarer

God morgen! Det ei ny uke med nye muligheter, og jeg har troen på at dette blir ei BRA uke. Jeg klarte 8 x 293 på beinpressen igår, og saster derfor på å krysse 300-grensa neste trening. 7 kilo til må jeg da vel klare?! Jeg skal klare det, uansett hvor mye lårene mine protesterer ;) No pain no gain!

Det er mange som spør hva man bør spise før/etter trening. Det er veldig viktig at du får i deg næring i forbindelse med trening, men det er ikke alltid så lett å vite hva man bør spise. Det finnes ikke noe fasitsvar på dette, men slik ser mitt oppsett ut:

Før trening: 

15 g whey protein,  5 g BCAA, kreatin og 1 eple.


Proteinkaffe med vaniljeprotein og Stevia English toffee.

Under trening:

MYE vann og Jack3d eller N.O Xplode


 

Etter trening:

30 g whey protein, 5 g BCAA og 40 g riskaker/rosiner


Whey cooler, rosiner og riskaker etter trening.

Whey protein ( eller myseprotein på norsk) har en svært bra aminosyreprofil, som gjør at kroppen kan utnytte det på en veldig effektiv måte til muskeloppbygging. Whey protein tas veldig raskt opp i kroppen, og denne typen protein er derfor perfekt for rask restutisjon etter trening. Her bør du også ha en kilde til raske karbohydrater sammen med proteinet, og jeg velger riskaker eller rosiner. 

Hva spiser du i forbindelse med trening?

18 kommentarer

Charlotte -

31.10.2011 kl.10:10

Hvilket vaniljeprotein bruker du i kaffen? : ) Rosiner er kjempegodt! Og kan spises sakte og nyytes!

Astrid

31.10.2011 kl.10:17

Nå har jeg akkurat spist 1 appelsin og "sjokolademousse" bestående av 2 stivpiskede eggehviter, MyoMocca-protein, kanel og kardemomme. Digg og velfortjent ettertreningsmåltid idag, etter ei herlig økt på overkroppen. Ettertreningsmåltidene går mye på div "MyoMocca-mat" for tiden ;) Før morgentrening blir det typisk frokost med 1-2 knekkebrød med tunfisk og Cottage-cheese oppå. Ingen tilskudd. Ha ei herlig treningsuke Nora, det skal jeg;)

(Og btw; Hadde jeg hatt det nydelige smilet ditt, ville jeg nok gått rundt å smile til meg selv hele tiden, for en motivasjkon jeg ville fått da!)

sofie

31.10.2011 kl.10:18

kan du vise hvordan du tar beinpress, for jeg tar over 310, men jeg kan umulig gjøre det riktig når du er så god og jeg er bitteliten.

Cecilie Lykke

31.10.2011 kl.10:22

Skjønner ikke at du klarer så mye i Beinpress. På spenst går ikke maskinen opp til mer enn 260kg engang!

Gleder meg til proteinpulverene fra nordicnutrition kommer nå, så kan jeg faktisk prøve ut alle oppskriftene har du på bloggen :-)

secondchoice

31.10.2011 kl.11:32

Jeg sliter veldig med mat i forhod til trening, for jeg har rett og slett ikke visst hva kroppen vil ha! Og jeg vet enda ikke.. Vanskelig altså..

Anette

31.10.2011 kl.12:25

Blander du ut Whey-proteinet med vann til etter treningen?
Jeg er imponert over beinpressen din :) Åssen maskin bruker du :) ??

Hege

31.10.2011 kl.13:25

Mitt deilige hempprotein :)

clarsgaard

31.10.2011 kl.16:33

Nå fikk jeg skikkelig lyst på rosiner :O

Jeg spiser enten 35g havregryn med skummetmelk og en frukt eller 2 knekkebrød med magert kjøttpålegg. Pluss kreatin da. Etter trening er det prot.shake og frukt/riskaker og kreatin.

Fitnessnora

31.10.2011 kl.16:35

Charlotte: Isogold Vanilla bruker jeg!

Astrid: Så utrolig hyggelig! Håper du har en flott uke :)

Anette: Jepp, det gjør jeg :)

Kristina: Hammerstrength! :D

Anette

31.10.2011 kl.17:00

Takk for svar! :)

Sunniva Nilsen

31.10.2011 kl.17:46

Så flink du er! Spiser som regel frukt/Skyr/havregrøt etter trening... :-)

On the nail<3

31.10.2011 kl.18:15

Gå inn på bloggen min?<3

Fitnessnora

31.10.2011 kl.18:53

Onthenail: Det kan jeg gjøre vet du :)

Heidi

31.10.2011 kl.19:16

Passer på å få i meg noe ordentlig mat innen en time etter trening. Før trening pleier jeg å kanskje kaste innpå en proteinshake, kommer ann på hvor lenge siden det er siden jeg har spist.

Pia

01.11.2011 kl.17:32

Tilskudd som bcaa, jack 3d og n o explode, er det noe poeng i å bruke det når man er litt over nybegynner? har begynt med ryp nå..

Mia

15.01.2012 kl.22:38

Hei! Håper du kan svare meg på dette:) spiser du enten 40g riskaker, eller 40 g rosiner.. eller begge sammen?:)

Fitnessnora

15.01.2012 kl.22:44

Mia: En av delene til vanlig ja :) Kun på på høydager ( dager med ekstra karb) under dietten hadde jeg begge deler :)

Skriv en ny kommentar

hits