Form & flexing

Det er ikke bare-bare å legge på seg. Det høres kanskje ut som et luksusproblem, men denne perioden etter dietten er mye vanskeligere enn jeg trodde den skulle bli. Jeg trodde alt skulle bli en dans på roser etter diettslutt, men sånn er det altså ikke. Å gå i flere måneder og konstant se kroppen sin forbedre seg, for å plutselig se at det går motsatt vei er tøft for psyken. Jeg VET jo at det er umulig å holde sceneform hele året, og jeg ønsker heller ikke å være så skrapa til vanlig. På slutten passet ingen klær til meg lenger, og jeg følte meg alt for tynn. Men hvordan skal off-season formen være? 

Det er den gyldne middelveien alle snakker om, men den veien har jeg ikke helt funnet ennå. Jeg tenkte i utgangspunktet å legge meg rundt 55 kg etter konkurransen, men nå driter jeg i vekta. Det er det jeg ser i speilet som teller, og jeg må bare prøve og feile litt før jeg finner den formen jeg er fornøyd med. Sixpack, blodårer og tverrstriper er long gone – men jeg må jo flexe litt likevel! 😉 

 Ha en sporty dag alle sammen!

40 kommentarer
    1. Er det mest dere jentene som sliter legge på seg etter konkuransen da? Så han andre dere stilte med sa han gikk opp 20 kg i løpet av en uke. Er det så individuelle forskjeller, eller er dette vanlige forskjeller mellom gutter og jenter etter en diett?

    2. Camilla: Jeg var nesten nede på 47 kg på scenen, og så langt ned på vekta vil jeg aldri igjen 🙂 Nå veier jeg ca. 53 🙂
      Bente: Det er ikke det at det er vanskelig å FÅ til å legge på seg, jeg vet jo hvordan man gjør det 😉 Det vanskelige er å se kroppen bli å “dårligere” form, når jeg har vært vant til å se meg selv bli i bedre og bedre form hele veien frem mot NM.

    3. Du er så fin Nora og håper du kommer deg over den psykiske delen her <3 Skal fortelle deg hveeeer dag hvor fin du er selv om du en dag vil veie "HELE" 55 kilo ;-D Du er best!!!

    4. synes du ser utrolig bra ut enda.:) Og ja, jeg har absolutt tro på at det er vanskelig å finne balansen etter dietten. synes alle snakker om hvor vanskelig det er. men jeg håper og tror du finner den snart 🙂 det krever jo både mat og hvile for å kunne bygge mer fremover, så ikke vær redd 🙂

    5. Du spiste cottage cheese her om dagen til middag, spiser du hele boksen når du har et sånn måltid? Du ser kjempe bra ut og motiverer meg ofte til å trene litt hardere 😉

    6. Jeg håper det ordner seg, Nora! Kan tenke meg at omstillinga er skikkelig vanskelig, jeg håper du snakker med de andre jentene på Kaliber (og treneren din!) om det. Ha ei flott uke!

    7. Hei! Lurte på om du hadde hatt lyst til å legge ut trening -og kostholds tips/plan for unge jenter som vil bli sterkere? :-DD

    8. Skjønner at det kan bli litt hardt å se at sixpacken (feks) “forsvinner” og sånt.. MEN så vet man jo at den er jo der fortsatt den bare synes ikk like godt som under konkurranse. Men etterhvert blir du vel vant med det og du kommer til å se helt smashing ut! (Det gjør du vel forsåvidt nå også..)

    9. Du ser smashing ut! Forbilde 🙂
      Har du et tips for hva som er den beste måten å gå ned i fettprosent? Jeg er stuck på 21% og skal ned til 15%. Jeg føler nesten at 21% er min “naturlige fettprosent” og at kroppen min motsetter seg å miste mer.. Trener styrke 3 ganger i uken med PT og cardio 3 ganger (3 timer tilsammen). Har et ganske bra kosthold med masse protein og grønnsaker og ikke så mye pasta/ris/brød etc. Jeg blir frustrert! 🙂

    10. Så fint å lese at det faktisk er motsatt – det er så mye fokus på å gå ned i vekt og hvor vanskelig det er, at folk glemmer av det omvendte problemet – gå opp i vekt. Og så godt å lese at du har beina trygt plantet på jorda, at du vet at sceneform året rundt ikke er aktuelt, og samtidig ikke vil være helt skrapet heller. Du er ei kjempeflott jente med en kjempeflott fysikk uansett noen kilo fra eller til 🙂 Lykke til!

    11. Kan du være så snill å lage et inlegg å gi meg treningsmotivasjon?Jeg har så lyst å bli litt slankere å få mye finere kropp men jeg sliter så med å motivere meg selv til å trene..

    12. Du ser veldig veldig fin ut nå! 🙂 Du er så flink, full av beundring for deg alltså! Tjukka har begynt å trene selv, og jeg blir ikke umotivert av å lese bloggen din, for å si det sånn! Ha ei fiin uke, Nora! 🙂

    13. du ser kjæmpe bra ut, som vanli! 😀
      lurt på en ting: rompa mi den e flat, åsså lurt æ på om du veit nånn øvelsa man kan gjør for å få en litt mer sprettn rompe? : )) help me..

    14. Du ser utrolig frisk og flott ut nå når du har litt mer glød i ansiktet =). Jeg vet hva psyke og kropp er for å si det sånn,så jeg håper sååå virkelig du kommer over den kneika.. Man kan ikke være på scene form hele året!! Det er vel ikke sunt?? Masse lykke til =)

    15. Hei du. Som PT må jeg si du er gir et virkelig pent bilde – på mange måter – til denne sporten. Er ikke alltid det sitter et SÅ pent hode på en så fin kropp 🙂
      Det var smigeren, nå spørsmålet. Jeg har ei fitnesspire her på gymet, som lurer på om du kjører mye TRX, eller om det er bortkastet? Jeg har selv vært en pådriver på området, fordi jeg synes det er glimrende for kjerne, men nå er altså DU forbildet 🙂

    16. Heidi: Jeg spiste hele boksen ja 😉 Nam 😀
      Caroline: Kostholdstips kommer ! 🙂
      Maria: Hvis du har PT vil jeg anbefale deg å snakke meg han/henne om hva du kan gjøre for at du skal nå målene dine! Det er veldig individuelt hva som funker for oss mennesker, og derfor vil PT’n din være mye mer kvalifisert enn meg til å svare på det 🙂
      Katharina: Det kan jeg gjøre 🙂
      Frida: Jeg jobber med det samme selv fortiden, og bruker bla. disse øvelsene: Utfall, sumosquat & strake markløft 🙂
      Marianne: Det har du helt rett i, det er ikke sunt å være i sceneform hele året 🙂 Iallefall synes ikke jeg det!
      Morten: Takk for det 🙂 For å være helt ærlig har jeg ikke prøvd TRX , så jeg kan ikke uttale meg om det. Hvis du sender meg oppsettet du vil hun skal bruke, så kan jeg teste det og si hva jeg mener om det :))

    17. Takk for det. Oppsettet jeg gav henne, var sittende crunches i nedtrekk, 3 x 6-8 (tuuung belastning), reverse crunches i TRX 3 x 20 og woodchoppers eller sideplanke i TRX med crunches for Obliques.
      Det var altså oppsettet for magen det gjaldt. Hun er forøvrig i tenkeboksen etter et forslag fra meg, hun drømmer om å stille i 2012, og er 22 år.

    18. Synes dere er kjempetøffe og det står stor respekt av det dere gjør! Men personlig må jeg også få tilføye at jeg ikke synes det er noe vakkert med de mandige trekkene dere får… kunne aldri gått slik selv

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg