Bein, baby!

Herregud. Jeg har så vondt i beina at jeg holder på å dævva – og jeg regner med at jeg har enda mer vondt i morgen! Lenge siden jeg har trent bein tungt, derfor var det utrolig digg å ta i skikkelig i dag. Sist uke var det all about å la kroppen hente seg igjen etter NM, derfor ble det lett trening, mye mat og hvile. Denne uka derfimot, er jeg 100% klar for hardtrening! Energi skal brukes og lårmuskler skal bygges! I dag var det klart for forside lår og triceps, og dagens program så slik ut:

Smal beinpress 4 x 20, 15, 12, 8

Utfall i Smithmaskin 3 x 15 – 20

V-squat 3 x 10 – 15

Beinspark 7 * 12 (30 sekunders pause mellom settene)

Pushdown 4 x 15–20

Franskpress 4 x 10-15

Smale sittende dips 7 x 12 

 

Start uka på best mulig måte alle sammen – TRAIN HARD OR GO HOME!!!

21 kommentarer
    1. Du har sikkert svart på dette spm mange ganger, men har ikke lest bloggen så mye! Hvordan begynte du med dette? Kan du fortelle om veien dit du er nå? Og hvor lenge har du holdt på med dette for å bli så sterk som du er nå?

    2. Æ har trent i dag 😀 Du inspirere Nora! æ ska ikke bli så muskuløs som dæ, men d hjelpe fortsatt på motivasjonen å stikk innom sia di en gang iblant 🙂
      Klem!

    3. Du gir meg virkelig inspirasjon til den store gullmedaljen! Ser det faktisk er verd å orke å satse litt 🙂
      Kan også fortelle deg at etter første gangen jeg var innom bloggen din, så fikk jeg et nytt forbilde.
      Men jeg lurte på om du kunne ha ordnet en egen “fane” eller hva det kalles, med oppskrifter du bruker?
      Takk for all hjelp, Nora!
      Heier på deg, keep going strong 😉

    4. Du er en herlig inspirasjon, iallefall for meg. Du er utrolig skjønn, og jeg blir glad av å lese bloggen din! Så takk for at du bruker tiden din på å dele treningsgleden din med oss! 🙂 Selv har jeg trent armer idag, kan si jeg har gangsperre i armene! Herlig start på en ny, fin uke! 😀
      Stor klem fra en fast, femten år gammel leser

    5. Susanne: Det skal jeg prøve å få til 🙂
      Ine: Jepp, kommer iløpet av uka!
      Berit: Youtube linken som anonym postet over viser en vsquat. ( ikke de hoppegreiene først, vel og merke) Du kan si at det er knebøy i en maskin 🙂
      Karoline: Det kommer an på hvor mange reps jeg skal ha 🙂 Men ligger vel på ca. 60 kg når jeg trener bøy.
      Synnøve: Jeg skulle ønske jeg hadde både kategorier og “søk- funksjon” på bloggen, skal prøve å få fiksa design sånn at jeg får det opp 🙂
      Kristine: det er en slags maskin man tar knebøy i, den “tar” litt annerledes på musklene! Skal filme endag 🙂

    6. Hva er forskjellen på å ta mange rep med “lett” vekt, og få rep med “tung” vekt? Altså det jeg lurer på er hva blir resultatet på musklene? Du inspererer meg til å komme meg på treningsentret og å holde ut lenger!!

    7. Så deilig med ordentlig hard trening igjen da 😀 Men du? Kunne du skrivd litt om hvor mye du løfter i de forskjellige øvelsene ? 🙂
      Ha en fin kveld, skjønne 🙂

    8. ÅÅÅÅ, mesunner deg san! Kunne ønske jeg var like veltrent og like pen som deg. Du er mitt største forbilde 🙂
      Kan du fortelle litt om kortid du starta med trening, kortid du starta med styrke, kor lang tid det tok før du såg resultat og kor hardt du trente i starten?

    9. Jeg synes det hadde vært utrolig artig om du skrev et blogginnlegg hvor du også skrev vektene du løfter. Kan jo hende du synes det blir litt utleverende? (vet andre synes det).
      Hadde i alle fall vært spennende å vite hvor mye du løfter, men det er jo opp til deg^^
      Håper du har en god start på uka! Jeg skal trene bein i morra, og gleder meg 😀

    10. Skulle gjerne hatt en skikkelig hard beinøkt jeg og, men er en del øvelser jeg må være forsiktig med, da jeg sliter med smerter i ene beinet mitt:( Skal på MR på mandag. Er kjemperedd for jeg er havnet inn i rekken som nesten alle jenter i familien, og fått isjas:( Men jeg HÅPER virkelig det er noe annet!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg