NM 2011

Lørdags morgen spratt jeg opp og spiste 300 gram havregryn til frokost, oppkarbinga var igang! Så bar det avårde til stylist Ronja Hauan, som gjorde en fantastisk jobb med hår og sminke. Ikke mange stylister som tar så godt vare på kundene sine at de står opp kl. 6 på en lørdag for å få det perfekt 🙂 Fornøyd og spent ankom jeg Oslo Konserthus for å legge konkurransefargen. Etter lagene med brunfarge var lagt på fortsatte vi oppkarbingen med så mye riskaker, honning og peanøttsmør jeg klarte å trykke i meg 🙂 Tror jeg har sukkerkick på det nederste bildet!

Vi hadde god tid denne gangen, og jeg synes alt klaffet på selve konkurransedagen. Det ble terpet en siste runde poseringer bak scenen, og jeg fikk varmet godt opp med hjelp fra flotte delegater. Alle delegatene fra Kaliber var enestående, de fløy frem og tilbake for å hente vann, glaze, manualer, strikk, sko og alt annet vi måtte trenge. Tusen takk til dere alle, og spesielt til min kjære treningspartner Paul 🙂 

Så var det endelig min tur til å gå på scenen. Jeg hadde pump som bare det, og følte meg skikkelig bra før jeg gikk ut. Enda bedre følte jeg meg når jeg gikk ut og møtte ropene fra verdens beste heiagjeng fra Trondheim 🙂 Det betyr mer enn folk tror å ha støtte fra salen, og vite at du har folk der som backer deg 100%. Derfor kunne jeg ikke gjøre annet enn å smile og kose meg på scenen – dette var jo min dag 🙂 

Etter første runde med kvartvendinger var det klart for rundene med sammenligning. Mens jeg sto og strammet alt av muskler til jeg skalv håpet jeg virkelig på å høre nummeret mitt bli ropt opp. Å bli trukket frem til sammenligning tidlig er et tegn på at du har utmerket deg, og de er ofte de første 6 som blir trukket frem som går til finalen. Nydelige Vilde ble trukket frem i første runde, mens jeg ikke ble trukket frem før i den siste. Jeg skjønte jo da hvilken vei det hadde gått – og jeg ble derfor ikke overrasket når resultatlistene kom etterpå.

Jeg ble litt skuffet der og da, det skal jeg ærlig innrømme. Jeg hadde så sinnsykt lyst til å komme til finalen og bruke den blå glitterbikinien min igjen. Slik ble det ikke denne gangen,  jeg ble rett og slett for lita i denne sammenhengen. De flotte jentene som gikk til finalen hadde mer utviklet muskulatur enn meg, og av disse havnet Vilde på 5. plass 🙂 Christine fikk 6. plass i den høye klassen, og Anneli fikk 9.plass! Superstolt av alle jentene i teamet – fyfaen for en rå gjeng vi er 😀 Som plaster på såret fikk jeg boller og brus + en photoshoot på kaia ved rådhuset.  Bare en sneakpeak fra eget kamera under, gleder meg til bildene fra fotografen kommer !

Endelig var det klart for det beste av alt – en kveld med familie og venner. Det har blitt lite tid sammen med dem i det siste, og derfor var det utrolig godt å tilbringe kvelden med dem. Det ble altfor mye mat og kake, og noen velfortjente glass med champagne! Byturen ble kort for min del – for jeg var sliten jente etter en lang dag. Etter en Strawberry Daiquiri bar det videre til Deli de Luca, og drinker ble byttet ut mot Ben & Jerrys. Jeg koste meg maksimalt denne kvelden med fantastiske mennesker som jeg er så glad i. Perfekt avslutning på en lang diett-periode 🙂


Tidenes heiagjeng! <3


Kakemonster, haha 😀

 


Verdens beste søsken, som alle begynner å merke boblevannet 🙂


Avsluttet kvelden med denne herligheten på hotellrommet!

26 kommentarer
    1. Gratulerer så mye! Bra du er fornøyd med resultatet på tross at plasseringen ikke ble helt den du håpet på 🙂 Du inspirerer meg veldig, og en ting jeg lurer på er; tenker du på kcal når du spiser og trener eller går det etter om du er sulten eller ikke? Fra en nysgjerrig leser som gjerne vil lære 😉

    2. Du er helt suverent Nora! Such an inspo! 🙂
      Måtte bare begynne å blogge selv om mitt mål. Takk for
      den motivasjon jeg virkelig har fått nå!
      Du viser at det går ann 😀

    3. Vil skriv anonymt. Men kjenne Mari, har møtt dæ og. Kjenne både mora og faren din. Men vil bare si at du e en insipirasjon te så utrolig mang. Du følge det du virkelig har lyst te. Blir stolt. Takk Nora, du gir mæ styrke og vilje te å mestre ting i livet mitt. Stå på vidre fine dæ! Du blir nr 1 engangg 🙂

    4. huff nei kjærring ke du ser ut, eller du ser ikke ut, du ser ut som en mann me silikon puppa å de ser ut som du har en tiss på bildan, serriøst, kvinnfolk ska ikke se sånn ut, du bi ALDRI å få deg gubbe vertfall, meminner han e så treningsnarkis sjøl

    5. Cecilie Roxanne: Du ser jo selv at det er bikinien som står litt ut ikke sant? Det er IKKE sånn på de andre bildene.. Og at du sier at Nora ser ut som en mann- det viser bare hvilken fordomsfull og snever person du er. Stå på Nora!! Har aldri kommentert før, men det her be for dumt.. 😉

    6. Hva er greia med at alle skal være så brune? Har sett på mange bilder fra konken, og særlig noen av gutta der ser ut som om de sklei på mors brunkrem.

    7. Cecilie Roxanne – huff, vad är det för något språk du snackar? Har bott ganska länge i Norge, och med det språket då måste man vara från långt ute i skogen, en bonde med andra ord. Bara hur du snackar avslöjar hur du ser ut. Tjock dame med häng tuttar, har aldrig gått på gym, för det tränger man ju ikke når man välter kor på gården. Nora er kjempe flott, och kvinlig på alla sätt, både utseende och verbalt! Vi har alla olika smaker när det kommer till utseende mm. men jag kan garantera dig att de flesta guttarna hade valt Nora framför dig om dom fick välja. Så det kommer nog inte vara några problem för Nora att finna sig en “gubbe” 😉

    8. Flotte bilder 🙂 Du ser kjempe bra ut. Har du forresten trukket vinneren av konkurransen? Er spent, for jeg ønsker meg en SodaStream. Hehe… Ha en fin dag 🙂

    9. You have like, no ass at all…bleh
      But congratz with the competition despite the fact you didn’t win. Good luck next time 🙂

    10. Dumt du ikke kom til finalen. Synes du var en av de som hadde alt i konkurransen. Liker at du er så utrolig feminin. Nydelig er du:)

    11. Utrolig hvilke kontraster som dukker opp med en gang det er snakk om å vurdere kropp.. Jøye..
      Kaka så sinnsykt digg ut, Nora, men bare nesten like digg som deg 😉
      Det er bare å jobbe på videre i ekstremsportverdenen 😉

    12. Brunfarge gjør at musklene virker mer markert 🙂
      ps. Jeg kommer fra gård, men er verken tjukk eller har hengepupper.. Gidder å kritisere kommentaren til en annen ved å argumentere med kommentarer som kan støte andre da..
      Nora, du er rå 😀

    13. du kan ikke mene at dette er fint? dette er hvertfall ikke noe som helst kvinneligkroppsideal.. men du ser ut som en utrolig søt jente om det ikke hadde vært for disse mannlige musklene..

    14. Bare lurer på hvorfor dere må spraytannes så fælt? Syns det er mye finere hvis det ikke hadde vært så veldig overdrevent bruk. Skjønner jo selvfølgelig at det ikke er noe dere bestemmer selv – bare et spørsmål jeg har lurt på så lenge jeg har sett bodybuilders, tror jeg! 🙂 Uansett syns jeg du er råflott Nora! Stå på 🙂

    15. herregud styggeste jeg har sett.. og styggeste kroppen serr helt jævlig ut. hvordan kan du utsette deg selv for noe sånnt? dum jente

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg