Fredagskos

Da var det endelig helg 🙂 Jeg kom akkurat hjem fra gymmet, kjørte kun mage og cardio idag. Eller, det er nesten så jeg ikke kan kalle det cardio lenger – søndagstur er vel et mer passene ord 🙂 Har kuttet ned på både mengde og intensitet, så nå går jeg kun 30 minutter i rolig tempo. Mange av dere har sendt mail og lurer på hvordan jeg trener magen, og jeg har vært utrolig dårlig til å svare. Dere må bare ha meg unnskyldt til etter NM 🙂 Her er iallefall de øvelsene jeg trente idag:

    • Crunches & skrå crunches i Hammerstrength
    • Omvendt beinhev
    • Planke & skråplanke
    • Woodchoppers
    • Hengende beinhev

Mest for at jeg trenger avvenning har jeg bestemt meg for å kutte ut både Pepsi Max og tyggis frem til NM. Jeg er avhengig av begge deler, og derfor blir det mer en test av viljestyrke enn noe annet 😉 Kutter det fra i morgen, så tipp hva fredagskosen blir? Jo-  tyggis, Pepsi Max og en tur på byens beste solstudio Bluebox. Under ser dere det ferdige bildet fra shooten i forrige uke, hvor jeg er redigert litt brunere 😉 Nyt fredagskvelden alle sammen!


Foto: Truls Melbye

20 kommentarer
    1. jeg er selv avhengig av begge deler! det er en ting jeg lurer på, og har lurt på lenge! i en sånn dobbel stimorolpakka er det 45 kcal. skal man ta dette med i regningen om man er på diett? blir det tatt opp i kroppen? jeg har til nå registrert de som “mat” eller hva jeg skal si. du ser strålende ut forresten 🙂

    2. Jeg er fullstendig avhengig av tyggis – hva gjør det egentlig, ehee?
      Ellers er jo 30 min “cardio” bedre enn ingenting. Må bare spørre om en ting til for jeg syns det er litt tungt å holde intensiteten i å gå oppe om morgenen; funker det ikke bare å jogge rolig også? så slipper man omtrent å tenke på tempoet..?

    3. Maria: En kalori er en kalori uansett – så den blir nok tatt opp av kroppen ja 😉
      Mentaltslank: Jeg foretrekker å gå, for at pulsen ikke skal bli for høy. Liker å holde den mellom 120-140, og den blir fort høyere enn det om jeg slår om til jogging. Men hvis du får det til å funke – kjør på 😉

    4. Hei. Vet du at brus med kunstig søtningstoffer, og fun saft og lignende inneholder aspertam som gir forandringer i hjernen, og kan forårsake alzheimers?

    5. Kan ikke la være med og kommentere – du var så nydelig før, men nå: solariumbrun, drenet for kvinnelige hormoner og sunn energi. Synes det ser direkte fake og usunt ut. Kanskje det bare er meg som ikke skjønner meg på sporten, men hvorfor gjøre noe mot seg selv som er direkte naturstridig og veldig usunt (mister mensturasjon og andre basale funktioner i kroppen, husk at hjernen består av 100% fett, så det er ikke noe du blir klokere av dette her…). Skynd deg tilbake til ditt gode gamle jeg som er sterk og stråler av sunn energi!

    6. Anonym: Du må huske at dette bare er for en begrenset periode 🙂 Ja, de siste ukene før konkurranse er det veldig hardt for kroppen – og det ville vært galskap å prøve å holde på slik hele året etter min mening. Men etter konkurransene skal jeg opp i både vekt og fettprosten, og da går alt tilbake til det normale! Hyggelig at du bekymrer deg for meg da 🙂

    7. Hehehe, tyggis-avhengigheten får meg til å tenke på videoen fra iform før Stavanger Open..Der var det mye tygging 😉
      Lykke til med prosjektet! (selv om jeg nesten ikke skjønner at du orker å ta på deg enda flere utfordringer i denne krevende perioden, tøff som fy!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg