Stavanger Open 2011

Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne – det har jo skjedd så mye denne helga!  Det er vel bare å begynne fra begynnelsen av 🙂 Vi kom til Stavanger kl. 5 på fredag, og da var det klart for å legge det første laget med farge før innveing. Det var veldig gøy og spennende å se alle de andre utøverne på innveing, så utrolig mye flotte fysikker!

Her ligger jeg og Christine og venter på innveinga. Det har blitt noen timer i akkurat den stillinga der i helga 🙂 

Så var det bare å komme seg på rommet og lade opp til den store dagen. Avslapping, film og Pepsi Max i hotellsenga med beina høyt – kan ikke klage på livet da! Jeg prøvde å legge meg tidlig, men det var veldig vanskelig å sove. Var veldig spent og gledet meg bare til neste dag 🙂 

Så ble det endelig lørdag – jeg var oppe kl. 7 for å sminke meg og spise havregrøten min. Fikk ingen til å hjelpe meg med hår & sminke i Stavanger, men jeg fikk heldigvis en stor pakke fra Makestyle med ALT jeg trengte til å bli sceneklar 🙂 Hurra! Siste lag med farge kom på, riskaker med peanøttsmør og honning ble spist – og jeg var klar for forbedømming.


Det var skikkelig gøy å endelig stå på scenen, og det gikk så fort at jeg knapt registrerte at vi var der oppe! Forbedømminga var rundt 10.30 og finalen ikke før nærmere 19.30, så det ble mye venting imellomtiden. Prøvde som best jeg kunne å slappe av, men det var 1. stk spent jente som ikke helt klare å finne roen på lørdag. 

Øving på poseringer med verdens beste team-jenter for å få tiden til å gå. Tatt av fineste Anneli som kommer sterkere tilbake til NM 😉 



Oppkarbing og oppvarming må til før en skal på scenen – og dere vil ikke tro alle de lange blikkene vi fikk bak scenen! Vår oppkarbing var nemlig litt annerledes enn de fleste andre sin – med både vann og Snickers 😀 Var VELDIG fornøyd, for å si det sånn!

Etter oppkarbing kommer oppvarming, for å dra karbohydratene inn i musklene og få pump. Snickersen funka veldig  fint for min del, Pump, trykk og blodårer var på plass etter oppvarming. Jeg var endelig klar for finale med T-walk og kvartvendinger 🙂 

Jeg kom på 3.plass i debuten, og er veldig fornøyd med det! 😀  Jeg er veldig stolt av meg selv, og de andre nydelige jentene fra Kaliber! Lærte utrolig mye denne helga, som jeg skal ta med meg til NM om 2 uker. Nå gleder jeg meg bare ENDA mer!!! Blir utrolig gøy, og jeg er klar til å knalle på de neste 14 dagene – TRAIN HARD OR GO HOME!!!

28 kommentarer

Siste innlegg