Resultater kommer ikke gratis!

Først og fremst vil jeg bare si at jeg IKKE mener å henge ut noen med dette innlegget – jeg føler bare at jeg er nødt til å klargjøre et par ting. Jeg fikk enorm respons på innlegget mitt om 2010 vs. 2011 som du finner her. Utrolig mange av kommentarene/mailene var støttende og positive – og det setter jeg veldig stor pris på. Men x-antall mailer jeg fikk gjorde meg også veldig frustrert, og lettere irritert. “Hva er trikset?” “Hvilke slankeprodukter har du brukt? ” “Hva er hemmeligheten?” var spørsmål som gikk igjen i disse mailene. Svaret er enklere enn dere tror.

Det finnes ingen hemmelighet! Resultater kommer ikke gratis, en er NØDT til å jobbe for å oppnå det man ønsker. Du endrer ikke kroppen din ved å sitte i sofaen å spise, så enkelt er det bare! Ingenting er mer sant enn dette sitatet av Denis Waitley: the results you achieve will be in direct proportion to the effort you apply. Det finnes rett og slett ingen mirakelkur eller snarvei! DU må selv gjøre jobben, ingen andre kan gjøre den for deg! Det er din tid, din engergi og din svette som må legges ned for å oppnå resultatene. 

Jeg tør ikke tenkte på hvor mange timer jeg har lagt ned på kjøkkenet dette siste året. Enda fler timer er langt ned på kondisjonstrening. Og ENDA flere enn det igjen har gått med til å løfte tunge vekter på gymmet. Jeg har kjørt knebøy til jeg har spydd, rodd til jeg har sett stjerner og løftet så mye at jeg ikke har maktet å gå de 10 minuttene hjem fra gymmet etterpå. Det er heller ikke noe forskjell på jenter og gutter –  vil du ha resultater så må du trene for å oppnå disse resultatene! Alt for mange jenter er redde for å løfte vekter, enda det er styrketrening som er det mest effektive for å endre kroppen. Og NEI, du vil ikke våkne og se ut som kroppsbygger dagen etter ei styrkeøkt. Do it like a dude.

Treningsprogrammet mitt er mest sannsynlig totalt urelevant for deg. Vil du bli god i sykling, så blir du ikke verdensmester av å kopiere treningsprogrammet til Thor Hushovd. Ta kontakt med noen som har peiling, og finn et opplegg som er skreddersydd for deg og som du trives med. Husk alltid at du kommer så langt du vil, så lenge du bestemmer deg for det! 

 

“If it is importatnt to you, you will find a way. 

If not you’ll find an excuse.”

62 kommentarer
    1. Lise: Tok ikke lange tiden før unnskyldningen din kom gitt 🙂 Hvis du føler deg bedre av å anklage meg for å bruke steroider – så be my guest 😉 100% REIN trønderenergi her i gården 🙂

    2. Jeg blir så oppgitt når folk hopper til konklusjonen om at man går på anabole steroider om man har muskler. Ok, så er det faktisk en del som gjør det, med de aller, aller fleste er “nakne”. Selv om det er kjipt med slike kommentarer, er det bare å bite tennene sammen og ikke bry seg om dem. Jeg beundrer framgangen din (-det vil si DEG og din fantastiske innsats-) enormt! 🙂

    3. Liker bloggen din, og det er spennende å følge deg på veien til NM 😀
      Skjønner du er lei av alle spørsmålene om mirakelkurer, men egentlig er det fasinerende med alt selvbedraget som er ute å går 🙂
      Btw.. digger bikinien du har på bildet!!

    4. Kjenner meg igjen i din situasjon med tanke på folk som spør “hva er hemmeligheten” også videre. Det er som du skriver, svinhard trening og riktig kosthold. Kommer til å dele dette innlegget på face 🙂

    5. Kjempe flott innlegg. Blir selv rystet når jeg hører mennesker rundt meg som snakker om hvor enkelt det er å oppnå slike resultater som det du har klart. Men det er hva de tror. For de har ikke gått i dine sko. Og det er feilen. Er utrolig mye tid og energi som går til alt. Og man må konstant ha kontrollen over så og si alt. Kjempe flott innlegg.
      -nathalie

    6. Bra skrevet Nora! 😀
      Sykt gøy å se deg igjen altså, du er jo rene motivasjonen der du går rundt 😉

    7. De er bare sjalu og utålmodige Nora 🙂 men det er jo sånn at man er født med ulike forutsetninger, noen jenter vil sikkert måtte bruke dobbelt så lang tid som deg for samme resultater. Skjønner ikke at de gidde lese her om de tror du jukser med steroider. Flesteparten av leserne ser deg for den du er og den innsatsen du legger ned!
      Hvordan er det med tattoveringer og konkurranse? Må du sminke over den eller har det ikke noe å si?

    8. Sant som du sier! Man MÅ jobbe for å få resultater, og det er alt for mange som ikke er klar over det og som gir opp for lett fordi resultatene ikke kommer raskt nok… Da må en løfte tyngre, har selv gjort denne feilen og da jeg begynte å øke i styrke ble hele kroppen min forandret til det bedre 😉
      Do it like a dude 😀

    9. Haha, jeg må le av de som kommer med påstander om steroider. Selvfølgelig – det kunne vært saken. Jeg personlig har ingen peiling, jeg kjenner deg ikke, og det gjør nok ikke de som påstår det heller. Nettopp derfor er det tåpelig å komme med sånne påstander, når man ikke har grunnlag til å påstå det!
      Sier du at du er rein, så er du rein! Sånn fungerer det i min verden.
      Stå på videre med treningen, og heia heia!! Følger med hele tiden, og det skal bli spennende når du skal på scenen 🙂

    10. Du vet hvor mye arbeid som ligger bak, og du trenger ikke forklare det til latsabber..slik vil det alltid være. Stå på du 😉

    11. Flinke Nora! De som sier du “jukser” kjenner ikke DEG ihvertfall!! Du står på hele tiden og jobber superhardt – så til dere som anklager Nora for noe annet: Dere er noen sjalue surpromper!
      Stå på søta! <3 klems

    12. Bra skrevet! Altfor mange er ute etter kjappe løsninger! Er så deilig å ikke være på den evige jakten etter riktig kur lenger, men å ha funnet det opplegget som gir resultater og som jeg kan holde meg til over tid 🙂

    13. Det er så sant det du skriver! En må jobbe for å oppnå resultater. En må jobbe hardt også! Gi faen i det de andre sier. Folk er utrolig flinke til å finne på egne konklusjoner. Du og dine nærmeste vet hva som er sant. Det er det viktigste.
      Så deg i byen i dag og må bare si at du ser utrolig bra ut! Skulle sagt hei, men hadde det litt travelt..
      Jeg heier på deg, Nora!

    14. Kjempebra innlegg! Blir også veldig irritert på de som alltid skal ha snarveier og “vil gå ned i vekt, men vil ikke trene”.
      Du ser kjempeflott ut!

    15. Helt enig, jeg hører masse sånt at folk misunner kroppen min osv, og jeg syntes det er teit, jeg har jobbet meg til den, jeg har svetta og slitt også kommer det noen og bare tror jeg har fått den uten å ha gjort noe for det.. det er det mest frustrerende i verden!

    16. Selvfølgelig kommer ikke en slik kropp “rekanes på ei fjøl”, da hadde jo alle vært veltrente og stramme ;-D Syns du er kjempeflink som står på som du gjør.

    17. Kjempebra skrevet 😀
      Idiotisk at det skal komme verre anklager under et slikt innlegg, men siden det først kom må det jo kommenteres.. Hadde disse folka sett deg “til vanlig” hadde de antakelig ikke reagert, men med en gang en er i nærheten av sceneform med blodårer og pump, da MÅ det jo være steroider.
      Jeg er forresten veldig imponert over hvor dedikert du er, selv spisedagene dine er jo nyttige fra ende til annen!
      Fortsett å jobbe like bra videre!!

    18. True story! Egen innsats er det eneste som funker!
      Men, har du generelle tips, mht å gå ned i fettprosent? Hva spiser du feks iløpet av en dag?

    19. Kjære Nora! Du er virkelig herlig og du er utrolig flink. Det skal en sterk psyke til for å presse seg så mye. Godt å ha et mål!
      Jeg er innom bloggen din flere ganger om dagen (høres ut som jeg ikke har noe liv,haha) og jeg blir alltid motivert. Jeg har trent “seriøst” med vekter de siste 2-3 månedene og elsker det. Blir supermotivert av å lese om alt du gjør og dine motivasjonstekster og bilder.
      Sånn helt til slutt.. hvilke øvelser pleier du å bruke når du kjører bryst?
      Hilsen Anette:)

    20. Hei Nora,
      du er favoritten min til NM. Syntes du skriver veldig bra og kommer med mange gode tips til mat og trening!
      Digger energien din.
      Og, sist men ikke minst… til alle som roper “steroider”.. det er ikke så enkelt som å bare ta steroider. Det ligger fortsatt knallhard jobbing bak og meget strenge dietter.
      Lykke til i NM. Jeg digger deg!

    21. Kjempe bra skrevet!:)
      Kunne du lagt ut oppskriften på de proteinbollene du lagde for ikke så lenge siden?:)

    22. Kjære Nora !
      Jeg vet og jeg ser hvor mye tid du bruker på kosthold og trening og jeg vet at det er ren energi!
      De som sier noe annet vet ikke bedre.
      Forøvrig var dette et godt skrevet innlegg.

    23. Godt innlegg, Nora, og flott at mamma’n din støtter opp om deg og jobben du legger ned i dette. Støtte fra familien er gull! Folk vil så gjerne at det skal ligge en eller annen hemmelighet bak gode resultater, Nora, en slags “unnskyldning” for hvorfor du får det til når de ikke gjør det. Vi vet begge to hvor mye som kreves og hvor mye som må ofres for å nå de målene vi har satt oss, og det var en tung dag for meg i hvert fall når jeg fant ut at det ikke fantes noen snarveier.. bare god, gammeldags jobbing og disiplin. Jeg er i hvert fall stolt av deg, Nora, jeg vet hvor hardt du jobber og selv om du er ei positiv jente så vet jeg at du også har tøffe dager hvor motivasjonen ikke er på topp. Det er da karakteren din kommer frem, at du bretter opp ermene og gjør jobben uansett – eyes on the prize 🙂
      Dere som snakker om steroider.. dere har misforstått litt. Om man ikke gjør jobben – går kardioen, spiser etter dietten osv.. så er det ikke et steroid i verden som får deg i form. Å si at “det er ikke rart at hun er så slank / stram/ whatever siden hun bruker steroider” avslører uvitenhet og fordommer. Å se bilder av jenter i sånn form kan få oss alle til å kjenne snev av sjalusi, da er det lett å anklage for juks og fanteri – gled dere heller MED henne, husk at det finnes et eget sted i helvete for jenter som ikke støtter hverandre 😉
      Stor klem til deg, Nora, jeg ringer deg til uka 🙂

    24. koselig hilsen av dæ Anja og e ening mæ dæ så jævlig.
      Lise.. Håper du ikke er gnien på lommeboka di.. legg ut en 5 6 tusen du no og få Nora testet så kan du gå og græv dæ ned etterpå.
      Du har ikke aning om ka du prater om.

    25. Sterioder eller ei, jobben må gjøres uansett. Det er så flaut å se så mange uvitende folk som tror at steroider og andre medikamenter gjør mirakler. Får å stille i bodyfitness eller enkelt å greit endre kroppen sin, må det SVI hard både i musklene, viljen og på tallerkenen. For ikke å snakke om utallinge mil med cardio!
      Stå på! Du er et bra forbilde 🙂

    26. Bra innlegg, viktig å få frem disse tingene du tar opp, Nora! 🙂 Hardt arbeid er tingen!
      Men for å forsvare de som spør om “hva er trikset?” og lignende spørsmål også, så tror jeg dette ofte bare er talemåter, og at de er interesserte i å lære hvordan Nora har gått frem. Det er nok mange som jobber veldig hardt, er motiverte og står på, men som ikke får gode resultater fordi de gjør ting feil. Det er utrolig mye å hente på å trene på et bra gym, med folk rundt seg med kompetanse, slik Nora gjør når hun trener med Paul Rusten på Kaliber Treningsstudio (http://www.kalibergym.no).
      Så det er mitt beste tips til alle som blir inspirerte av Noras resultater: meld dere inn på et bra gym (altså ikke SATS, Elixia og sånt 🙂 ), få hjelp med et ordentlig treningsprogram, riktig utførelse av øvelser, og kanskje litt hjelp med kosten, og så er det som Nora sier: innsats, innsats og atter innsats! 🙂

    27. Veldig bra innlegg Nora! Jeg kjenner mange som hadde hatt godt av å lese dette.. 😉
      Jeg må bare få si en ting, og det er at man er naiv om man tror at det bare er noen få stykker som bruker steroider i fitnessmiljøet. Det er ingen krav om at de som stiller må være dopingfrie, og det er bare et fåtall som stiller rent. Og selvfølgelig er det ingen som roper ut at de bruker steroider, det holder de for seg selv. MEN så må jeg også få legge til at ingen ting kommer gratis selv om man bruker steroider. Som flere her har skrevet så kreves det fortsatt hardt arbeid og enormt sterk viljestyrke.
      Uansett, jeg kjenner ikke deg Nora. Men om du sier at du er 100 % ren, så velger jeg å tro deg jeg. 🙂 Jeg synes det er veldig synd at de som faktisk er rene ikke blir trodd.

    28. Stå på, Nora! Kommentarer rundt steroidbruk må du bare overse, og uansett er det du selv, og KUN du, som kjenner sannheten her. Jeg er 100 % sikker på at du er fullstendig ren og vet at du har en usannsynlig viljestyrke og energi. Jobb på videre!

    29. Det du skriver der, trenger ikke nødvendigvis være sant, selv om metoden bør være mantraet for de fleste. For min egen del var å bytte ut brus med juice og kaffe, alt som skulle til for å gå ned 14 kilo og dermed komme ned i matchvekt (er relativt godt grunntrent).

    30. hei først og fremst så er du bare rå.jeg lånte ett bilde av drea fra pc til pc uten lov sikkert men der ser jeg bare deg bakfra med armer av stål:)og skrev under bilde slike armer vil jeg ha men du har rett det er blodslit og det kommer ikke gratis. yu go girl:)

    31. Å herregud som jeg døde av den steroide-kommentaren i begynnelsen!!!! Haha, helpes folk er RARE som blander inn steroide-prat bare fordi noen er i knallform. Uvitenhet og sjalusi sjalusi.. Hoho og det siste skjønner jeg igrunnen, for du ser kanonbra ut!!!! Masse masse lykke til, jeg skal sitte i salen og se på deg i Oslo 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg