TGIF


Endelig er det fredag igjen! Jeg har pause på jobb, og teller timer før det blir helg 🙂 Jeg er veldig spent på formsjekken ikveld, ettersom jeg fikk ny diett denne mandagen. Spennende å se hvordan kroppen har reagert på den nye maten. Jeg har ikke lenger spisedager, men to høydager i uka hvor jeg ligger høyere på kcal og karb enn vanlig. De resterende dagene spiser jeg mer fett og protein i form av biff, egg og laks. Selv om vekta viser 1 kg ned så trenger ikke det å si at ukas resultater er bra – det er FORMEN som teller, ikke vekta 😉

Ellers er det mange som har spurt meg om hva “kravene”i  bodyfitness er.  En artikkel om dette kan du finne her, men de viktigste punktene har jeg listet opp under.

  1. Det totale atletiske utseendet
  2. Skjønnhet (hår og ansikt)
  3. Helhetlig utvikling av muskulatur
  4. Proposjoner og symmetri
  5. Hud og hudtone
  6. Scenepresentasjon (utstråling, posering, gange og trygghet på scenen)

 Muskelmassen skal det ikke være for lite av, men det skal heller ikke være for mye. I videoen under ble for eksempel Chistina Schwartz trukket ned grunnet for mye muskelmasse.  Ufattelig nydelige jenter alle sammen spør du meg, inspirasjon til tusen! Kjenner det kribler i hele kroppen når jeg ser videoen – 7 uker til det er min tur 😀  

19 kommentarer

Siste innlegg